- Pasaiako Portu Agintaritzak behe-tentsioko instalazioa Onshore Power Supply teknologiaren beharretara egokitzeko jarduerak hasi ditu ontziak hornitzeko.
- Cold ironing ere esaten zaio, eta, bertan dauden bitartean, portuko sistema elektrikora konektatzeko aukera ematen die ontziei, bai eta emisio kutsatzaileak eta zarata-emisioak murrizteko ere.
- Proiektuak 768.000 euroko kostua du, eta FEDER 4 Europako funtsak finantzatzen du, Espainiako Eskualde Anitzeko Programaren bidez.
Pasaiako portuak, bere jardueraren jasangarritasuna hobetzeko konpromisoan, Onshore Power Supply (OPS) teknologia berriztagarria dartsenara iristeko urratsak ematen jarraitzen du. Kasu honetan, Pasaiako Portu Agintaritzak (APP) abian jarri ditu bere sare elektrikoa modernizatzeko eta teknologia berri horien beharretara egokitzeko jarduerak, solteko gaiak garraiatzen dituzten ontzientzat edo bulk carrier-entzat.
Lanak apirilean hasi eta datorren udazkenean amaituko dira, eta egungo behe-tentsioko sarea egokitzeko dira, OPS karga-estazioetara konektatu ahal izango diren solteko gaiak garraiatzen dituzten ontzi berrien potentzia-eskaria hornitu ahal izateko.
"Ontzi mota horrek 25 kW-tik 100 kW-ra bitarteko potentzia behar du, eta, beraz, koadro elektriko orokorrak berritu behar dira, portutik elikatu ahal izateko", azaldu du David Candelario PPAko zuzendariak.
OPS teknologiak (cold ironing ere esaten zaio) aukera ematen die kaietan atrakatutako ontziei, estazioen bidez, portuko sare elektrikora konektatzeko, bertan dauden bitartean, eta, ondorioz, emisio kutsatzaileak eta zarata-emisioak murrizteko.
PPA-ren behe-tentsioko instalazioa egokitzeko jarduerek 768.000 euroko kostua dute, eta Europar Batasuneko (EB) Eskualde Garapeneko Europako Funtsaren (FEDER 4) bidez finantzatzen dira. Proiektua Espainiako Eskualde Anitzeko Programaren (POPE) barruan sartzen da (FEDER 2021-2027). Funtsezko tresna da Espainiako portuen iraunkortasuna eta konektibitatea sustatzeko eta portuen lehiakortasuna eta garapena bultzatzeko.
Iberdrolaren proiektua
Udazkenerako aurreikusitako instalazio hori Iberdrolak Kaputxinos kaian OPS hargune bat ezartzeko proiektuari gehitu behar zaio, UECC ontzi-enpresaren ibilgailuz betetako Ro-Ro trafiko-ontzientzat, 2025erako martxan egotea espero dena.
Ekimenak Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioaren (MITMA) laguntza du, Berreskurapen, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren esparruan Garraio Jasangarri eta Digitalari Laguntzeko Programaren bidez, EBko Next Generation funtsek finantzatuta.
"Portu Agintaritzaren ekimenekin, bai gaur aurkezten dugunarekin, bai operadoreek egiten dituztenekin, esaterako Iberdrola UECCrentzat egiten ari den hau, portuko jasangarritasunean aurrera egiten jarraitzen dugu, ingurumenarekiko eta, beraz, inguruko udalerrietako herritarrengan eragin positiboa sortuz", nabarmendu du Izaskun Goñi PPA-ko presidenteak.