Pasaia Port

Etorkizuneko itsas lerroak zurekin marraztuko ditugu

Vista aérea del puerto de Pasajes

Pasaiako Portu Agintaritzak jendaurrean jarri du Iberdrolaren emakida-eskaera, Kaputxinoseko kaian itsasontziak argindarrez hornitzeko

  • Proiektuaren helburua da isuri kutsatzaileak nabarmen murriztea eta motorren funtzionamenduari lotutako zarata kentzea portuan dagoen bitartean.
  • Osagarri gisa, instalazio fotovoltaiko bat ezarriko da kai bereko estalkiaren gainean.

Pasaiako Portu Agintaritzak, Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratuta, jendaurrean jartzeko nahitaezko izapidea hasi du Iberdrola Clientes S.A.U sozietateari emandako administrazio-emakida bat, Kaputxinoseko kaian ontziak energiaz hornitzeko OPS (On ‐ shore Power Supply) instalazio bat eraiki eta ustiatzeko.

Proiektu honen helburua, Pasaiako Portu Agintaritzaren estrategiarekin bat etorriz, emisio kutsatzaileak nabarmen murriztea eta ontzien motor konbentzionalen funtzionamenduari lotutako zarata erabat ezabatzea da.

Iberdrolak abian jarritako ekimenak Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioaren (MITMA) laguntza du, Europar Batasuneko Next Generation funtsek finantzatutako Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren esparruan Garraio Jasangarria eta Digitala Laguntzeko Programaren bidez. Iberdrolak aurkeztutako proiektuak, "Onshore Power Supply teknologia hedatzea (OPS) eta Pasaia, Vigo eta Alacanteko portuetan elektrizitate-hornidura deskarbonizatzea", 11,1 milioi euroko aurrekontua du, eta MITMAk 1,9 milioi euroko dirulaguntza jasotzeko hautatu zuen.

Sistema honetan datza: ontziak lurreko sare elektrikora konektatzen dira portuan dauden bitartean, eta, horrela, beren sistema osagarrietarako erabiltzen dituzten motor osagarriak (ontziz aldatzeko ponpak, hozte-sistemak, argiztapena, larrialdietarako ekipoak, etab.) itzalita mantendu ahal izango dira itsasontzia merkantziak edo pertsonak kargatzeko eta deskargatzeko atrakatuta dagoen bitartean.

Abantailen artean aipatzekoak dira, halaber, atmosferara isuritako emisio lokalak murriztea, itsasontziko bibrazioak murriztea eta motor osagarriak gutxiago higatzea.

Horretarako, sarearen tentsioa eta maiztasuna eraldatuko dituen OPS estazio modular bat instalatuko du Iberdrolak, ontziaren beharretara egokitzeko. Ekipo horiek edukiontzien barruan muntatuko dira, eta, horri esker, instalazioa arindu eta leku gutxiago okupatu ahal izango da. OPS estazioak itsasontziarekin konektatzeko ekipo bat izango du, beso artikulatu bat duen gailu mugikor bat, garabi baten antzekoa, kablea itsasontziari azkar eta seguru konektatzeko aukera emango duena.

Portuko gainerakoen estaldura

Emakida-eskaera horren osagarri gisa, Kaputxinoseko kaian kokatutako estalkiaren gainean instalazio fotovoltaiko bat ere ezarriko da.

Instalazio honen helburua da sortutako energia ontzi egokituak elikatzeko erabiltzea, atrakatuta daudenean eta OPS instalaziora lotuta.

Egokitutako ontziak atrakatuta ez daudenean, energia fotovoltaikoa erabiliko da portu-inguruneko beste operadore eta bezero batzuei estaldura emateko.

Erregai-erreketaren bidez ontzian sortzen den elektrizitatea, itsasontzia bera sarera konektatuz sortuta lortzen den isurtze-murrizketa oso handia dela kalkulatzen da: % 96 NOx, % 8 SOx, % 94 partikulak eta % 64 CO2. Murrizketa handiagoa da energia berriztagarriekin hornituz gero, Pasaian egingo den moduan.