Pasaia Port

Etorkizuneko itsas lerroak zurekin marraztuko ditugu

Vista aérea del puerto de Pasajes

Albisteak

IMG 7929

 

  • Azken egunetan, bainuarekin lotutako arrisku-egoerak gertatu dira.
  • Portuko uren erabilera desegokia arrisku handia da pertsonen segurtasunerako.

Pasaiako Portu Agintaritzak (PPA) Pasaiako badian bainatzeko debekua gogorarazi die pasaitarrei eta inguruko gainerako herriei, batez ere azken egunetan portuko hainbat eremuren erabilera desegoki eta arriskutsuarekin lotutako gertakariak erregistratu ondoren.

Badiako urak portuko, arrantzako, kiroleko eta aisialdiko nautikako jardueretarako baino ez dira, eta portu-ingurunearen segurtasuna eta funtzionamendu egokia bermatzeko araututa daude. Gogoratu behar da, gainera, bainatzeko debekua dela eta, sorospen-zerbitzurik ez duten urak direla.

Jarraibide horiek ez betetzeak arrisku handia dakar pertsonen segurtasunerako; izan ere, badiako eguneroko jarduerak ontzien etengabeko maniobrak eta beste nabigazio-jarduera batzuk dakartza, bainuarekin bateraezinak direnak.

Bereziki larria da bainulariak, merkataritza-ontziak eta arrantza-ontziak badiara sartzea ahalbidetzen duen kanalen aritzea.

Ildo horretan, uretara jauzi egiteko dauden itsas seinaleen balizak erabiltzea pertsonen segurtasunerako arrisku larria dela gaineratu behar da, eta, gainera, seinale horiek funtsezko tresna direla itsas jarduera segurtasunez eta eraginkortasunez garatzeko. Hau da, ez dira jolaserako eta bainu-jarduerarako elementuak, eta, beraz, guztiz debekatuta dago helburu horietarako manipulatzea eta erabiltzea.

Horretarako, Pasaiako Portu Agintaritzak kartelak jarriko ditu arrisku bereziko eremuetan, bainatzea eta itsas seinaleetarako sarbidea debekatzeko.

Udan zaintza berezia egingo da, adierazitakoa bete dadin eta, horrela, praktika txarrak eta horiek eragin ditzaketen istripuak saihesteko.


Sin tItulo

Pasaiako Portu Agintaritzak jakinarazi du igande honetan, ekainaren 30ean, Pasaiako badian egingo den itsas-kayakeko XX. Euskadiko Koparen bigarren proba puntuagarria dela eta, eta antolakuntzarako beharrezkoa den lekua ahalbidetzeko, Trintxerpe kaiko aparkaleku mugatua itxita egongo dela ostiral honetatik proba amaitu arte – aurreikuspenen arabera, 15:00ak aldera amaituko da – (ikusi planoa).


Sin tItulo

Pasaiako Portu Agintaritzak jakinarazi duenez, larunbat honetan, ekainaren 1ean, Pasaiako badian egingo diren estropaden ondorioz, eta estropada antolatzeko behar den lekua ahalbidetzeko, Trintxerpe kaiko aparkaleku mugatua itxita egongo da ostiral honetatik estropada amaitu arte – aurreikuspenen arabera, 20.00ak aldera amaituko da – (ikusi planoa).


Pasaiako Portu Agintaritzak (PPA) bihar, maiatzak 16, osteguna, larrialdiko bi simulakro egingo ditu portuan, kaiaren prebentzio-jardueraren barruan.

Goizeko 10:30tako simulazioan hainbat lehergailuren berri emango da portuaren barruan. Simulakroan lehergailu baten leherketa simulatuko da eta zauritu bat helikopteroz eramango dute.

Lehen entsegu honen helburu nagusia portuaren autobabeserako planaren ezarpenean sakontzea da, bai eta barneko eta kanpoko abisuak egitea, beste plan batzuekiko koordinazioa eta kanpoko larrialdi-zerbitzuekiko koordinazioa ere (suhiltzaileak, Osakidetza, etab.).

Autobabes-plan honen helburua larrialdi-egoerak ahalik eta azkarren kontrolatzea da. Pasaiako portuko itsas eta lehorreko eremuetara hedatzen da, eta baimendutako enpresen, emakidadunen, zerbitzu-emaileen eta, oro har, portuko erabiltzaileen larrialdi- eta autobabes-planen tresna integratzailea izan nahi du.

Arratsaldeko 15:00tako simulazioan hidrokarburoa isuriko da kai batean dagoen ontzi batetik (simulatua). Jardueran amarratzaileak, praktikoak eta atoiontziak parte hartuko dute, baita hondakinen enpresa kudeatzaileak ere.

Barruko uretan itsas ekosistema kaltetu dezakeen hidrokarburoa isuriz gero,  Itsasoko Barne Planaren Egiturako langileek erantzuteko duten gaitasuna egiaztatzea da helburu nagusia.

Era berean, itsas kutsaduraren aurka borrokatzeko bitartekoen erabilera egiaztatzea ahalbidetuko du ekintza horrek, zehazki, uretara egiten den isurketari eustea, barruko uretarako hesiak erabiliz. Lurreko eta itsasoko ekipoen arteko komunikazioa eta koordinazioa ere egiaztatuko dira.