Pasaia Port

Etorkizuneko itsas lerroak zurekin marraztuko ditugu

Vista aérea del puerto de Pasajes

Albisteak

  • Pasaiako Portu Agintaritzak itsasargirako bidea berritzeko geratzen zen kilometro bateko zatia egokitzeko eta asfaltatzeko lanak jarri ditu abian.
  • Obrek irauten duten bitartean, ibilgailuentzako zein oinezkoentzako pasabidea moztuta egongo da.

Pasaiako Portu Agintaritzak (PPA) astearte honetan, irailaren 5ean, hasi ditu Pasaiako Platako Itsasargirako sarbideak berritzeko lanak.

Obra hauei esker, berritu gabe zegoen itsasargira doan bidearen kilometro bateko zatia egokitu eta asfaltatu ahal izango da. Bertako bizilagunek eta bisitariek maiz erabiltzen duten bidea da.

Egokitzapen-prozesua irauten duen bitartean ibilgailuentzako zein oinezkoentzako pasabidea moztuta egongo da. Egokitzapen lanak, ostirala, irailaren 8an amaituko direla aurreikusten da.

"Denborarekin zoladura hondatu egiten da eta aldian-aldian asfaltatze-lanak egin behar izaten dira. Mantentze-lan horiek zatika egiten dira, eta oraingo honetan bidearen kilometro bateko zatian egingo da, azken urteetan hainbat kanpainatan egin den birmoldaketa burutuz", azaldu du David Candelario-k, PPAko zuzendariak.

2023ko aglomeratu-kanpaina

Jarduera hau Portu Agintaritzak 2023an portu-bideen zati batzuk berritzeko asmoz abian jarri duen aglomeratu-kanpainaren barruan kokatzen da. Uztailean, adibidez, Lezo, Buenavista eta El Reloj kaietako bideen zoladura egin zen.


  • Proiektuaren helburua da isuri kutsatzaileak nabarmen murriztea eta motorren funtzionamenduari lotutako zarata kentzea portuan dagoen bitartean.
  • Osagarri gisa, instalazio fotovoltaiko bat ezarriko da kai bereko estalkiaren gainean.

Pasaiako Portu Agintaritzak, Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratuta, jendaurrean jartzeko nahitaezko izapidea hasi du Iberdrola Clientes S.A.U sozietateari emandako administrazio-emakida bat, Kaputxinoseko kaian ontziak energiaz hornitzeko OPS (On ‐ shore Power Supply) instalazio bat eraiki eta ustiatzeko.

Proiektu honen helburua, Pasaiako Portu Agintaritzaren estrategiarekin bat etorriz, emisio kutsatzaileak nabarmen murriztea eta ontzien motor konbentzionalen funtzionamenduari lotutako zarata erabat ezabatzea da.

Iberdrolak abian jarritako ekimenak Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioaren (MITMA) laguntza du, Europar Batasuneko Next Generation funtsek finantzatutako Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren esparruan Garraio Jasangarria eta Digitala Laguntzeko Programaren bidez. Iberdrolak aurkeztutako proiektuak, "Onshore Power Supply teknologia hedatzea (OPS) eta Pasaia, Vigo eta Alacanteko portuetan elektrizitate-hornidura deskarbonizatzea", 11,1 milioi euroko aurrekontua du, eta MITMAk 1,9 milioi euroko dirulaguntza jasotzeko hautatu zuen.

Sistema honetan datza: ontziak lurreko sare elektrikora konektatzen dira portuan dauden bitartean, eta, horrela, beren sistema osagarrietarako erabiltzen dituzten motor osagarriak (ontziz aldatzeko ponpak, hozte-sistemak, argiztapena, larrialdietarako ekipoak, etab.) itzalita mantendu ahal izango dira itsasontzia merkantziak edo pertsonak kargatzeko eta deskargatzeko atrakatuta dagoen bitartean.

Abantailen artean aipatzekoak dira, halaber, atmosferara isuritako emisio lokalak murriztea, itsasontziko bibrazioak murriztea eta motor osagarriak gutxiago higatzea.

Horretarako, sarearen tentsioa eta maiztasuna eraldatuko dituen OPS estazio modular bat instalatuko du Iberdrolak, ontziaren beharretara egokitzeko. Ekipo horiek edukiontzien barruan muntatuko dira, eta, horri esker, instalazioa arindu eta leku gutxiago okupatu ahal izango da. OPS estazioak itsasontziarekin konektatzeko ekipo bat izango du, beso artikulatu bat duen gailu mugikor bat, garabi baten antzekoa, kablea itsasontziari azkar eta seguru konektatzeko aukera emango duena.

Portuko gainerakoen estaldura

Emakida-eskaera horren osagarri gisa, Kaputxinoseko kaian kokatutako estalkiaren gainean instalazio fotovoltaiko bat ere ezarriko da.

Instalazio honen helburua da sortutako energia ontzi egokituak elikatzeko erabiltzea, atrakatuta daudenean eta OPS instalaziora lotuta.

Egokitutako ontziak atrakatuta ez daudenean, energia fotovoltaikoa erabiliko da portu-inguruneko beste operadore eta bezero batzuei estaldura emateko.

Erregai-erreketaren bidez ontzian sortzen den elektrizitatea, itsasontzia bera sarera konektatuz sortuta lortzen den isurtze-murrizketa oso handia dela kalkulatzen da: % 96 NOx, % 8 SOx, % 94 partikulak eta % 64 CO2. Murrizketa handiagoa da energia berriztagarriekin hornituz gero, Pasaian egingo den moduan.


Portuko jarduerak gaueko txandara egokituko du bere lan-ordutegia abuztuaren 8tik 31ra, Andoaingo 440. kilometroko zubiaren egitura birgaitzeko lanengatik.

Andoaingo N-I errepideko 440. kilometroan dagoen zubiaren egitura birgaitzeko obrek Pasaiako portuko operazioen ordutegia egokitzeko beharra sortu dute abuztuaren 8tik 31ra, osteguna, bitartean.

Joan den asteartetik, abuztuaren 1etik, Gipuzkoako Foru Aldundia hainbat jarduketa egiten ari da 1976an eraikitako elementu arkitektoniko horren egitura onbideratzeko. Elementu horren birgaitzeak eragin handia du trafikoan.

Ibilgailuen zirkulazioa birgaitzeko lanen ondoriozko eragozpenak minimizatzeko helburuarekin, Pasaiako Portuko Agintaritzak (APP) eta eragindako trafiko nagusiaren operadoreak beren operatiba egokituko dute, gaueko lanaldiak ezinbesteko gutxienekora murriztuz.

Testuinguru horretan, abuztuaren 8tik 31ra bitartean, Portuak aparteko moduan gaituko du produktu siderurgikoak gaueko txandan manipulatzeko lana, lanegunetan. Aldaketa hori abuztuaren 1etik aurrera 6: 00etatik 22: 00etara 3,5 tonatik gorako pisua duten kamioientzat ezarritako zirkulazio-murrizketen ondorio da, eta, ezinbestean, portuko jardueren trafiko-fluxuan eragiten dute.

Horri guztiari esker, siderurgia-ekoizpenak bere jardueran jarraitzea bermatzen du, eta, beraz, goierritik datorren altzairuaren trafikoa Portura iritsiko da gauean, hainbat merkatutan banatzeko.

Testuinguru horretan, David Candelario, APPko zuzendariak, nabarmendu du oso garrantzitsua dela eragozpenak murriztea portu-komunitatearentzat, ordutegi-aldaketak direla eta. "Pasaiako portutik kanpoko egoera bat da, eta horri irtenbidea eman behar diogu. Operatiba zaratak murrizteko helburuarekin egingo da, horrek eragin ditzakeen eragozpenak saihestuz eta, horrela, lan horiek bizilagunen atsedenarekin bateragarri eginez".

Ordutegi-aldaketarekin, APPak eta portuko operadore guztiek oreka mantendu nahi dute Gipuzkoako Foru Aldundiak zubiaren egitura birgaitzeko egiten dituen lanen eta portuko zein Gipuzkoako lurraldeko jarduera ekonomiko eta industrialaren artean.

 

FEDERAL MARGAREE 1


5JLR0470 5JLR0404

  • Pasaiako Portu Agintaritzak 16.000 m2-ko espazio berri hau aurkeztu du gaur goizean, herriko bizilagunek erabiltzeko eta gozatzeko.  
  • Horrela, 2020tik PPAk, Foru Aldundiak eta Eusko Jaurlaritzak finantzatutako 4 milioi euroko inbertsioa izan duen hirigintza-proiektua itxi da.  
  • Bertan izan diren agintariek Portu-Hiriko beste proiektu batzuk ere bisitatu dituzte, hala nola La Herrerako estalkiko plaza berria edo Sprilur eraikineko obrak.

Pasaiako Portuko Agintaritzak (PPA) ekitaldi bat egin du gaur goizean, portuko lonjaren estalkian dagoen 16.222 m2-ko plaza publiko berria ofizialki aurkezteko, 10 urtetik gorako urbanizazio-lanak burutuz.

Jarduerak amaitzearekin batera, Pasaiako herriak lursail zabala irabaziko du, bertako bizilagunek erabil eta goza dezaten. 2024tik aurrera Pasaiako Udala arduratuko da espazio berri honen mantenu-lanetaz.

Ekitaldian izan dira, besteak beste, Joakin Telleria, PPAko presidentea; Álvaro Rodriguez Dapena, Estatuko Portuetako presidentea; Eider Mendoza, Gipuzkoako Diputatu Nagusia; Denis Itxaso, Gobernuak EAEn duen ordezkaria; Teo Alberro, Pasaiako alkatea; Arantxa Tapia, Eusko Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburua eta Azahara Dominguez, Mugikortasun, Turismo eta Lurralde Antolaketako Foru Diputatua.

"Proiektu hau mugarri garrantzitsua da portuaren eta hiriaren arteko harremana eta bizikidetza estutzeko dugun konpromisoaren barruan, portua ingurunean integratuz", nabarmendu du Joakin Telleria PPAko presidenteak.

Gipuzkoako diputatu nagusiak, Eider Mendozak, gogorarazi du Pasaiaren biziberritzea Foru Aldundiaren “lehentasun nagusietako” bat izan dela azken bi legealdiotan eta, erakundeen arteko elkarlan estuari esker, nabarmendu du dagoeneko ahalegin hori emaitza “garrantzitsuak eta onuragarriak” ematen ari dela pasaitarren eguneroko bizitzan. “Herreratik Ondartxora, Antxotik Donibanera, urratsez urrats, hainbat egitasmoren bitartez Pasaia biziberritzeko ekintzak gauzatzen ari gara”, laburbildu du. Prozesu horrek datorren urteetan jarrai dezan Foru Aldundiaren “konpromiso irmoa” adierazi du eta, horren lekuko, adineko pertsonen zaintza eta bizi kalitatea hobetzera eta berritzera zuzendutako Adinberri zentroaren eraikuntzaren lanen hasiera aipatu ditu.

Bestalde, Gobernuaren ordezkari Denis Itxasok azpimarratu duenez, "portuaren inguruko espazioak biziberritzeko prozesu osoan zehar, aukera ekonomiko berriak sortu eta gure komunitatearentzat enplegua sortu nahi izan da".

Pasaiako alkate Teo Alberrok, bere aldetik, nabarmendu du "urteak zain egon ondoren, gaur esan dezakegula erabilera publikorako espazio berri bat ireki dela, portu-hiri elkarbizitza sustatuko duena eta aurrerapen handia ekarriko duena zentzu horretan". Pozik agertu da horregatik, eta, amaitzeko, bertaratutako erakunde guztiei dei egin die bide horren alde lan egiten jarrai dezaten, Pasaiako herritarrek eta Pasaiako herriak merezi baitute.

“Eusko Jaurlaritzak, erakundeen arteko lankidetzan, portuaren izaera industriala eta arrainak merkaturatzeko eta banatzeko gune garrantzitsu gisa duen ahalmena uztartzeko lan egin du. Lonja berriak eta Sprilurrek eraikiko duen eraikin berriak, La Herrera inguruan, Adinberri ondoan bulegoak eta aparkalekuak izango dituenak, enpresa-, gizarte- eta auzo-beharrei erantzuten lagunduko dute” azpimarratu du Arantxa Tapia Sailburuak.

Hirigintza- eta ingurumen-ekarpena

Lorategi-eremu berriak mendi-magal begetala du, hainbat zuhaitz-espezie landatzeko aukera ematen duena. Gainera, Lonjako eraikina ixten eta ingurumen-karga handiko eta hirigintza-kalitate handiko fatxada bat sortzen laguntzen du, mendebaldeko fatxadaren ikus-inpaktua murrizten baitu Esnabide kalean zehar.

Jardueraren beste alderdi positiboetako bat Esnabide kaleko oinezkoentzako espaloia zabaltzea da, baita eserleku, itzalgune eta Pasaiako haurrentzako parke berri bat izatea ere.

Obra horien amaierarekin, 2011n hasi zen proiektu bat amaituko da, San Pedro barrutian Lonja berri bat eraikitzeko helburuarekin, joan den 2022an lehen urrats garrantzitsua eman zuena eraikinaren ondoan 3.000 m2-ko plaza bat eraiki eta irekiz.

Guztira, 2020tik, 4 milioi euro inguru inbertitu dira espazioaren urbanizazioan, PPAk, Gipuzkoako Foru Aldundiak eta Eusko Jaurlaritzak finantzatuta.

Obren azken fasea 2022ko urrian hasi zen, eta UTE Obrascon Huarte Lain, S.A. - Construcciones Adolfo Sobrino, S.A. enpresak egin du.    

Portu-Hiria ibilbidea

Aurkezpen ekitaldiaren aurretik, La Herrerako biltegien estalkian dagoen plaza berrira bisita laburra egin da, maiatzaren amaieran jendearentzat irekia izan zena.

Ondoren, agintariek PPAren Portua-Hiria jarduketa-ardatzean kokatzen diren beste ekimen batzuetatik ibilbidea egiteko aprobetxatu dute, eta Sprilur sozietate publikoa portu-eremuan eraikitzen ari den eraikineko obren egoera egiaztatu dute, baita Gipuzkoako Foru Aldundiaren Adinberri Fundazioaren hurrengo proiektua eraikiko den lurzatia ere.

Estatuko Portuetako presidentearen bisita

Gainera, gaur goizeko lehen orduan, Estatuko Portuen presidentea, Alvaro Rodriguez Dapena, Portu Agintaritzako presidentea eta zuzendaria, Joakin Telleria eta David Candelariorekin bildu da, hurrenez hurren.

Bileran porturako garrantzitsuak diren hainbat mugarri jorratu dira, hala nola emakiden egoera, egingo diren inbertsio garrantzitsuenak edo lantzen ari diren trafiko berriak, hala nola potasak.