Pasaia Port

Etorkizuneko itsas lerroak zurekin marraztuko ditugu

Vista aérea del puerto de Pasajes

Albisteak

f0535938-38a3-41a5-837a-744b9d907d1b

  • Portu Agintaritzak Automobil eta Kamioi Fabrikatzaileen Espainiako Elkarteari (ANFAC) eta Gipuzkoako dartsena erabiltzen duten fabrikatzaile nagusiei aurkeztu zizkien portuko epe labur eta ertainerako hobekuntza eta inbertsio proiektuak.  
  • Bileraren ondoren, Noatum-UECC terminala bisitatu zen Pasaiako Portuan.

Pasaiako Portu Agintaritzak (PPA) Automobil eta Kamioi Fabrikatzaileen Espainiako Elkarteko (ANFAC) Logistika Batzordeko ordezkarien bisita jaso zuen atzo bere egoitzan.

Topaketak, David Candelario, PPAko zuzendariaren eta, Malen Elorza, Azpiegitura eta Ustiapen Arloko buruaren eskutik, Pasaian ibilgailuen trafikoaren operatiba hobetzeko abian dauden proiektu eta inbertsio nagusiak aurkezteko balio izan zuen, baita Pasaia Kantauri itsasoan erreferentziazko portu gisa erabiltzen duten fabrikatzaile nagusiekin batera hobekuntza-eremu posibleak identifikatzeko ere.

PPAk aurkeztutako proiektuen artean, honako hauek nabarmentzen dira: Lezoko tren-geltokia handitzea; portura sartzeko kanalaren seinaleztapena eta argiztapena hobetzeko proiektuak; Lezoko kanala zabaltzea; Lezoko errepideko sarbidea hobetzea edo itsasontzietarako elektrizitate-hornidura (OPS) instalatzea.

"Ibilgailuak funtsezko merkantzia dira Pasaiako porturako, eta, horregatik, lanean jarraitu nahi dugu trafiko horrek kaian duen irisgarritasuna hobetzeko eta gure ingurunearekiko modurik errespetuzkoenean eta jasangarrienean egiteko", nabarmendu du David Candelario PPAko zuzendariak.

Bileran izan dira Mercedes; Stellantis; Noatum Automotive; UECC; Noatum-UECC Terminal Pasaia eta ANFAC.      

287.050 ibilgailu 2023an

Ibilgailuen trafikoa Gipuzkoako dartsenaren dinamizatzaile nagusietako bat da. 2023an 287.050 auto ontziratu eta lehorreratu ziren Pasaian.

Zerbitzu logistikoaren malgutasuna eta errepideko sarbideak dira ANFACek urtero aurkezten dituen itsasoaren eta portuaren logistikako txostenetan automobilen fabrikatzaileek ondoen baloratzen dituzten gaietako bi. Azken txostenean, 2023aren amaieran argitaratua eta 2022an emandako zerbitzuak baloratzen dituena, Pasaiako portuak hirugarren puntuaziorik altuena lortu zuen, 5etik 4,1.

ANFACek 2018 eta 2022 artean egindako balorazioen historikoa

Imagen1


 

IMG 7809 1

 

■     Obrak ostegun honetan, urtarrilaren 18an, hasiko dira, 24 aste inguruko iraupena izango dute eta PPAk 600.000 euro baino gehiagoko inbertsioa egingo du.  

■      Argiak urrutitik piztuko dira ontziak kanaletik igarotzean, eta gaueko segurtasuna indartuko dute Donibane eta San Pedroko puntu estrategikoetan.

Pasaiako Portuko Agintaritzak (PPA) ostegun honetan, urtarrilaren 18an, hasiko ditu Pasaiako badiara sartzeko kanalean argiztapen-sistema berri bat instalatzeko lanak.

Jarduera hori ELECTROTÉCNICA DEL URUMEA, S.L., VARESER 96, S.L. eta ELECTROTECNIA MONRABAL, S.L.U. enpresek osatutako aldi baterako enpresa-elkarteari esleitu zaio, eta portura sartzeko eta portutik irteteko gaueko jardunaren itsas segurtasuna indartzea du helburu.

Argi-sistema berria San Pedro eta Donibane artean igarotzen den sarbide-kanalaren puntu estrategikoetan ezarriko da, eta argi adimendunetan oinarritzen da, itsasontziak kanaletik igarotzean urrunetik kontrolatu ahal izateko.

PPA-k 620.283,60 euroko inbertsioa egin du, eta, gutxi gorabehera, 24 asteko iraupena izango dute obrek.

Porturako funtsezko irtenbidea

Gaueko argitasun baxuak erronka nabarmenak ditu Pasaiako portura sartzeko eta irteteko maniobretan. Argi berriak egoera hori konpontzeko funtsezko konponbidea dira, ikuspena hobetuz eta baldintza horietan jarduten duten praktikoei malgutasun eta kontrol handiagoa emanez.

"Instalatu beharreko teknologiari esker, argi baldintza baxuetan maniobren segurtasuna areagotuko da eta gaueko ordutegietan operazioak zabalduko dira", esan du David Candelario PPAko zuzendariak.

Zehazki, Pasaia San Pedron itsas gorabeherekiko erresistenteak diren argiak jarriko dira hormaren oinean, itsasotik gertu dagoen inguruneko baldintzetara egokitutako argiztapen eraginkor eta iraunkorra bermatzeko berariaz diseinatuak.

Bestalde, Pasaia Donibanen, uretatik urrunago dagoen eremuan, argiztapen-zutabeak aukeratuko dira, inguruneko paisaiarekin integratzea bermatzen dutenak, 495 W-ko LED proiektagailuekin. Ikuspegi horrek argiztapen nahikoa eta fokalizatua emango du, inguruneko erreferentzia fisikoak argituz, nabigazio segurua ahalbidetzeko.

Gainera, sistema berriak eraginkortasunez eta ingurumena errespetatuz jardungo du, eta energia-kontsumoa eta argi-kutsadura murrizten lagunduko du; izan ere, itsasontzia kanaletik ikuspen gutxiko ordutegian jarduten ari denean bakarrik aktibatuko da, eta ez modu iraunkorrean.

Bai obra gauzatzeko, bai ondoren martxan jartzeko, Ingurumena Zaintzeko Plan bat bete beharko da, Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioak ezarritako jarraibideetan oinarrituta egina, obrak behar bezala egiten direla eta inguruko ekosistemari ahalik eta kalterik txikiena eragiten zaiola zaintzeko.

"Aurreikusten da, urteko sasoiaren arabera, argiak egunean 45 minutu eta ordubete eta 10 minutu bitartean piztuta egotea", gehitu du PPAko zuzendariak.


IMG 7527

  • Teknologiari Onshore Power Supply (OPS) deitzen zaio, eta atrakatutako ontziak energia berriztagarriz hornitzea ahalbidetuko du.  
  • UECC ontzi-enpresa izango da hornidura elektrikoko gune berriaz baliatuko den lehen enpresa, bere itsasontziek portuan egiten duten jarduerak ingurumenean eta akustikan duen eragina murrizteko.  
  • Ekimenak Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioaren (MITMA) babesa du, Europar Batasunak finantzatutako Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren esparruan – NextGenerationEU – Norgehiagokako Garraio Jasangarri eta Digitalari Laguntzeko Programan hautatua izan baita.

Nazioarteko Itsas Erakundeak (OMI) itsas garraioko isurketak ahalik eta azkarren murriztea eta 2050ean zero emisio lortzea du helburu.

Bestalde, Europako Batzordeak Fit for 55 paketea argitaratu zuen 2021ean. Proposamen horiek, itsas garraioari lotutako beste neurri batzuen artean, portuko elektrizitatearen erabilera sustatzen dute, Europar Batasuneko kide diren herrialdeen deskarbonizazio-helburuak lortzeko mekanismoetako bat den aldetik.

Testuinguru horretan, Pasaiako Portuak OPS (Onshore Power Supply) azpiegitura berritzaile bat ezarriko du Iberdrolaren eskutik, energia berriztagarritik abiatuta porturatutako itsasontzien eskari elektrikoak hornitzeko eta, horrela, haien kutsadura atmosferiko eta akustikoaren mailak murrizteko.

Iberdrolak abian jarritako ekimenak Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioaren (MITMA) laguntza du, Europar Batasuneko Next Generation funtsek finantzatutako Berreskuratze, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren esparruan Garraio Jasangarria eta Digitala Laguntzeko Programaren bidez. Iberdrolak aurkeztutako "Onshore Power Supply teknologia hedatzea (OPS) eta Pasaia, Vigo eta Alacanteko portuetan elektrizitate-hornidura deskarbonizatzea" proiektua 1,9 milioi euroko dirulaguntza jasotzeko hautatu zuen MITMAk.

Sistemak itsasontziak portuko egonaldian lurreko sare elektrikora konektatzeko aukera ematen du. Horrela, beren sistema osagarrietarako erabiltzen dituzten motor osagarriak (ontziz aldatzeko ponpak, hozte-sistemak, argiztapena, larrialdietarako ekipoak, etab.) itzalita mantendu ahal izango dira itsasontzia merkantziak edo pertsonak kargatzeko eta deskargatzeko atrakatuta dagoen bitartean.

Zehazki, konpainia elektrikoak energia-sistema bat garatuko du Pasaiako Kaputxinoseko kaian, UECC ontzi-enpresaren ibilgailuz betetako Ro-Ro motako ontziei zerbitzua emateko, portuko trafiko nagusietako bat baita.

"UECCk interes handia erakutsi du azpiegitura hori izateko, eta teknologia hibridoaren aldeko apustua egin du bere hiru ontzi berrietan. Gainera, atrakalekuen agertoki gero eta handiagoa aurreikusi da, beraz, hiruren artean astean batetik-bost eskala bitarte egingo dituzte ", nabarmendu du David Candelariok, Portu Agintaritzako zuzendariak.

OPS edo cold ironing motako karga-puntu bat instalatuz gero, berotegi-efektuko gasen isuriak nabarmen murriztuko dira eta Portu inguruko airearen kalitatea hobetuko da; izan ere, Candelariok nabarmendu duenez, "energia iturri berriztagarri batetik datorrenean, ontzien eskaletako isuriak % 100era murriztuko lirateke".

Gainera, Nazioarteko Itsas Erakundearen (OMI) kalkuluen arabera, sortzen ari diren teknologia horien erabilerak aukera ematen du zamalanetan itsasontziek sortutako soinu-inpaktua 16 dezibeleraino murrizteko, eta, horrela, portu inguruko bizilagunen bizi-kalitatea hobetzen da.

Azken batean, sistema honen abantailen artean honako hauek nabarmentzen dira: erregai tradizionalen aldean aurreztea, atmosferara isuritako emisio lokalak murriztea, atrakatzean sortutako bibrazioak eta zaratak murriztea eta motor osagarriak gutxiago higatzea. Era berean, energia-horniduraren deskarbonizazioa handiagoa izango da, Iberdrolak in situ sortutako energia fotovoltaikoarekin hornituko baititu ontziak.    

Gainerako portu-inguruneari estaldura

Gainera, sistema elektrifikatura egokitutako ontziak atrakatuta ez daudenean, soberan dagoen energia fotovoltaikoa portu-inguruneko beste operadore eta bezero batzuei estaldura emateko erabiliko da, autokontsumo kolektiboko modalitateak esploratuz, horietan konpainia elektrikoak bere gain hartzen baitu hasierako inbertsioa.

"Soberakin gehigarriak izanez gero, elektrizitate-sarera isuriko dira, autokontsumo partekatua lortzeko eta portuko gainerako energia-beharrei energia berdea emateko", azaldu du Eduardo Lobato Iberdrolako Iparraldeko Merkataritza Ordezkariak.

Iberdrolaren Pasaiako portu-ekosistemaren elektrifikazio-proiektua administrazio-emakida esleitu ondoren abiatzen da, eta 2025erako martxan egotea aurreikusten da.

OPS estazioak itsasontziarekin konektatzeko ekipo bat izango du, beso artikulatu bat duen gailu mugikor bat, garabi baten antzekoa, kablea itsasontziari azkar eta seguru konektatzeko aukera emango duena.

Estatuko Portuak erakundeak egindako kalkuluen arabera, itsasontzian sortzen den elektrizitatea erregai-erreketaren bidez sortu ordez, itsasontzia bera sarera konektatuta sortuz gero, lortzen den emisioen murrizketa oso handia da: % 96 NOx, % 8 SOx, % 94 partikulak eta % 64 CO2. Murrizketa handiagoa da energia berriztagarriekin hornituz gero, Pasaian egingo den moduan.


IMG 7595 1 1

  • Zamaketariak hamarkada batez, gutxienez, 7.246,71 m2-ko espazioa gaitu eta ustiatuko du.   
  • Emakidaren epea 30 urtekoa da eta Algeposak garabi hibrido berri bat izango du kaian.  

Pasaiako Portu Agintaritzak (PPA) urriaren 5eko Administrazio Kontseiluan onartu zuen Algeposa SA zamaketariari Buenavista kaian lurzati bat esleitzea, terminal balioaniztun berri bat gaitu eta ustiatzeko. 

Horrela, 30 urtez merkantzia gehiago manipulatu ahal izango ditu portuan, guztira 7.246,71 m2 hartzen dituen espazioari esker. 

Bere eskaintzak, PPAk 2023ko maiatzean irekitako lizitaziora aurkeztutako bakarra, Algeposak bere eragiketen eraginkortasun energetikoa handitzeko gai den garabi hibrido batean inbertitzeko asmoa jasotzen du. 

"Esleipen honek epe luzerako emakiden estrategia sendotzea ahalbidetzen digu, lehiakorrak izaten jarraitzeko eta, horrela, enpresek Portuan inbertitu ahal izateko, Gipuzkoako dartsenaren aldeko apustua sendotuz", nabarmendu du David Candelario PPAko zuzendariak. 

Algeposari emandako partzelak hiru garabi eta bi biltegiren edukiera osagarria ditu. Operadore berak Buenavista kaian okupatzen dituen beste batzuei gehitu behar zaie: 7.750 m2 VI. eremuan, 6300 m2 4. biltegian eta 2.603 m2 6-BIS biltegian. Gainera, Lezon 16.492 m2 ditu salgaien zamalanetarako eta gordailurako, eta 440 m2 kamioien baskularako.  

Emakida berri honekin, PPAk terminalen azaleraren % 80 inguru du emakidan gaur egun. Duela gutxi emandako beste emakida batzuk honakoak dira: Lezon 30.000 m2-ko partzela bat, Sobrinos de Manuel Camarari; Ondartxoko kaia Gipuzkoako Foru Aldundiari, Albaola Itsas Faktoriak erabil dezan (2.700 m2); eta Herreran 1.450 m2-ko eremua Sprilurreri, ekonomia urdineko proiektuei lotutako eraikin bat eraikitzeko.