Pasaia Port

Etorkizuneko itsas lerroak zurekin marraztuko ditugu

Vista aérea del puerto de Pasajes

Albisteak

Joaquin Telleria Portu Agintaritzako presidenteak Estatuko Portuekin adostutako 2021erako Enpresa Planaren edukiaren berri eman dio Administrazio Kontseiluari.

Urte anitzeko Inbertsio Plan bat gauzatzera bideratuta dago, 57 milioi eurokoa, portuaren edukiera handitzeko eta Lezoko dartsenara sartzeko kanalaren nabigagarritasuna hobetzeko, jasangarritasunaren eta segurtasunaren arloko inbertsioak ere aurreikusita.

Administrazio Kontseiluak ongietorria eman die, halaber, Eusko Jaurlaritzak izendatutako sailburu berriei: Pedro Marco Azpiegitura eta Garraioetako sailburuordea, Aitor Etxebarria Portu eta Itsas Gaietako zuzendaria eta Aitor Urzelai SPRI Taldeko zuzendari nagusia.


UECCk hiru ontzi hibrido berritan inbertituko du, eta inbertsio horiei esker portuan lan egin ahal izango dute.

2020-10-28 (Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendaren Ministerioa).

Francisco Toledo Estatuko Portuetako presidenteak lan-bilera bat izan zuen, bideokonferentzia bidez, Joakin Telleria eta Cesar Salvador Pasaiako Portuko Agintaritzako presidente eta zuzendariarekin, hurrenez hurren. Bilera horretan 2020-2024 Enpresa Plana adostu zuten, eta epealdi horretan 59,2M €baino gehiagoko inbertsio publikoa inbertituko da.

Jarduketa garrantzitsuenen artean, Lezoko dartsenaren edukiera handitzeko lanak (23 M €) eta, epe laburrean, zentral termiko zaharraren eremua urbanizatzea (laster lizitatuko da) nabarmendu behar dira, baita Lezoko ADIF geltokia handitzea ere.

Ingurumenari dagokionez, Telleriak jakinarazi zuen UECC ontzi-enpresa norbegiarrak, ingurumen-jasangarritasuneko bere estrategiaren ildotik, eskatu duela itsasontziak energia elektrikoz hornitzeko instalazioetan inbertsioak bizkortzea. Era berean, Pasaiako porturako ISO 14001 ziurtagiria lortzeko helburuari buruz ere jardun zen; izan ere, nazioarteko arau horrek aukera ematen die enpresei ingurumena babesteko hartutako konpromisoa frogatzeko, garatutako jarduerari lotutako ingurumen-arriskuak kudeatuz. Azkenik, solteko gaien kaietatik datozen euri-urak tratatzeko instalazioak eraikitzeko beharra ere aipatu zen, hau inbertsio-planean sartuta baitago.

Algeposa zamaketariak 2,6 milioi euro inbertituko ditu salgai orokorretarako biltegi bat handitzeko eta automatizatzeko, eta laster deituko diren kontzesio-lehiaketen bidez inbertsio pribatu gehiago egiteko konpromisoa hartzea espero da.

Gainera, Portu Agintaritzak Estatuko Portuei proposatu zion ADIFekin jarraipen-bilera baterako deialdia egitea, Irunera arteko hirugarren hariaren proiektuari eta portuarekin duen loturari dagokienez. Horrek Pasaia hegoaldeko terminal bihurtuko du, Atlantikoko Korridorearen bi trenbide-zabalerekin.

Portu-eremuei dagokienez, bost erregai-biltegi eta ur-biltegi bat dauden Iberdrolaren lursaila portuko jabari publikoan sartuko dira salerosketa-kontratua sinatu ondoren; eta Lezo aldean bi lursail desafektatuko dira.

Portuko trafikoei dagokienez, iraila inflexio-puntua izan da Pasaiako portuarentzat, trafikoen portaerak hobera egin baitu 2019ko hilabete berarekin alderatuta. Horrela, Portuko Agintaritzaren arabera, 3 milioi tona ingururekin itxiko dute urtea. Horretan lagundu dute automobil berriek, Covid aurreko mugimenduek, edo ongarriak eta zerealak bezalako solteko gaien ontziek.  


Pasaiako portuaAnfac-ek Itsasoaren eta portuaren arteko logistikari buruzko 2019ko txostena argitaratu du. Txosten honek Anfac elkarteko kideek automobilaren sektoreak ibilgailuak esportatzeko eta inportatzeko erabiltzen dituen 8 portuetan emandako zerbitzuei buruz duten pertzepzioa jasotzen du.

Anfacek atzo aurkeztutako itsas eta portu logistikaren balorazio txostenak puntuazio bikaina ematen dio Pasaiako portuari. 2019ko datuekin alderatuta, balorazioa hobetu edo mantendu da adierazle guztietan.

Txostenean adierazten den bezala, gure portuko ibilgailuen trafikoa % 7,3 hazi zen 2019an, 273.259 ibilgailuraino iritsi arte, Estatuko Portuak erakundearen datuen arabera. Izaera esportatzaile argiari eusten diogu, portutik igaro ziren ibilgailuen % 95,5ek hirugarren herrialdeetara ontziratzeko egin ditugu, hau da, esportatzeko ibilgailuen kopurua % 8,9 handitu zen.

Txostenari buruzko xehetasun gehiago jakin nahi izanez gero, esteka honen bidez egin dezakezue:

Anfac 2019 itsas portuko logistikaren balorazio


Martxoaren hasieratik, Ondartxora doan pasealekuaren, Pasai San Pedroko Arraun taldearen eta Albaolaren arteko zatia, itxita dago, prebentzioz, azken egunetan izandako lur-jausien ondorioz. Neurri hau Portu Agintaritzak hartu behar izan zuen, egunero inguru horretatik igarotzen diren pertsona askorentzat arriskua dagoelako.

Pasealeku hori portuko jabari publikoa da, eta Portu Agintaritzari dagokio bertatik paseatzen ari den jendeari gerta dakiokeenaren erantzukizuna, baldin eta mendi-hegalean lur-jausi bat gertatzen bada.

ONDARTXOA PASEOADena den, Portu Agintaritzak ez du inolako eskumenik mendi-hegalaren gainean. Azken urteotan izan diren lur-jausiak oso kezkagarriak dira, oinezkoen segurtasuna bermatu behar baitugu.

Pasealekua behin-behinean ixtea, gustatzen ez zaigun arren, beste aukerarik ez dugu. Erabaki hori hartzearekin batera, Portuko Agintaritza Pasaiako Udalari zuzendu zaio, erakunde eskuduna den aldetik, mendi-hegalaren jabeei eska diezaien segurtasuna bermatzeko beharrezkotzat jotzen diren neurriak har ditzatela. Neurri horiek hasteko, mendi-hegalaren azterketa integrala eskatu behar dute, bermeak emateko.

Portuko Agintaritzak badaki Pasaiako Udalak bide horretan urratsak eman dituela, baina izapide horien aldeko emaitzak bakarrik ahalbidetuko du oinezkoei bidea berriz irekitzea, eta espero dugu hori lehenbailehen gertatzea.

Pasaiako Portuko Agintaritzaren borondatea argia da, baina arduratsuak izan behar dugu eta guztion segurtasuna zaindu behar dugu. Portu Agintaritza, beraz, Udalak eman dezakeen erantzunaren zain geratzen da, eta pasabide segurua ahalbidetuko duten ziurtasunak (txosten geoteknikoak eta/edo mendi-hegala egonkortzeko jarduketak, beharrezkoak badira) daudenean bakarrik irekiko du pasabidea.

Eskerrak eman nahi dizkiegu pasealeku honetako erabiltzaile guztiei behartuta gauden egoera honetan erakutsitako laguntza eta ulermenagatik. Espero dugu ahalik eta lasterren konpontzea eta, horrela, pasabide eder hau berriro irekitzea.