Pasaia Port

Etorkizuneko itsas lerroak zurekin marraztuko ditugu

Vista aérea del puerto de Pasajes

Albisteak

IMG_20180622_105450.jpgPORTUAK NORMALTASUN OSOZ FUNTZIONATZEN DU

Portuko agintaritzatik erantzukizunerako deia egin nahi dugu; izan ere, normaltasun osoz lan egin eta egingo da, eta egiaztatu gabeko albisteak zabaltzeak ez dio inori mesede egiten.

Lehenik, Felix Garciandia presidenteak ez duela dimititu, normaltasun osoz lan egiten duela, eta bere kargua eskuragarri jarri duela, besterik gabe (ikus 2020/07/30eko ohar ofiziala http://www.pasaiaport.eus/es/noticias/noticias/480-comunicado-del-presidente-de-la-autoridad-portuaria). Hemen garrantzitsua da aipatzea behin eta berriz aipatu duela kontrakoa eta gezurra dela. Lehendakariak bere lanpostuan jarraituko du lanean Eusko Jaurlaritza berriak kargutik kendu edo berretsi arte. Horretarako, Felix Garciandiak esan du ez duela egungo baldintzetan jarraitzeko asmorik, baina, bitartean, bere lanpostuan normaltasun osoz jarraituko du gobernu berriarekin txanda iritsi arte.

Bigarrenik, Cesar Salvador zuzendaria ere normaltasunez ari da lanean, dimisio-eskaera ez baita eraginkorra, eta Administrazio Kontseiluak beste pertsona bat izendatuko du, presidentearen proposamenez. Horretarako, Portu Agintaritza berritzeko ideia berriak ("odol freskoa") ekarriko dituen erreleboa nahi duela esan du, eta Portu Agintaritzan egiten duen lan onenarekin eta esperientziarekin laguntzen eta lan egiten jarraituko duela.

Hirugarren, portuak eta bere enpresa laguntzaileek normaltasun osoz egiten diote aurre udako denboraldiari. Oporrak uztailean eta abuztuan antolatu dira, ohi bezala. Portu Agintaritzan bertan ere gertatu da prozesu hori.

Amaitzeko, eskatu mesedez errespeta dadila eta ez dadila politizatu Portu Agintaritzaren eta bertan lan egiten duten pertsonen lana.

Aldez aurretik zure arreta eskertuz,  

Eskerrik asko.                                                                                              

Pasaia, 2020/08/02


PASAIAKO PORTUAK ETORKIZUNA DU ETA HORREN ALDE BORROKATU BEHAR DA

DSC01611-min-1068x710.jpgPasaiako portuko buru izateko aukera eskaini zidatenean, pasaitar gisa nuen ilusioak eta lan egiteko gogoak bultzatu ninduten erronka onartzera eta kudeatzaile gisa beti egiten nuen galdera bati erantzuten saiatzera: ba al dago etorkizunik portu honentzat?

Ia erabateko paralisitik gentozen, kanpo-portua eraikitzeari uko egin zitzaionetik eta lonjako obren exekuzioaren hondamenditik. Horrela, bi urte eta erdi hauetan, portuaren proiektuaren kudeaketak ageriko emaitzak eman ditu, eta funtsezko bi esparru lortu ahal izan ditugu, hala nola funtsezko azpiegituretako inbertsioak (kaiak, biltegiak, lonja) eta etorkizuneko proiektu bat definitzea eta martxan jartzea, lehen aldiz urte askotan (ikus eranskina, datuekin).

Bideak zailtasunak izan ditu, bereziki Giza Baliabideen arloan. Hitzarmenetik kanpo zegoen langile exekutiboen egitura ankilatua izanik, beharrezkoa zen kudeaketa arintzeko ekintzak planteatzea, eta langile horiek doikuntzak jasan dituzte, edozein enpresatan bezala. Baina horrek, ikuspegi pertsonaletik, eraso oso desatseginak jasan behar izatea ekarri dit, esaterako, existitzen ez den laneko jazarpen baten salaketak, prentsan beti piztuak nire lintxamendu mediatikoa eta etena bilatzeko. Ezin izan dut talderik aukeratu, eta dena politikoki, barrutik eta kanpotik mediatizatuta egon da.

Ez dut espero nuen babesa izan, baina, hala ere, proiektua indartsu bultzatu dut, higadura pertsonal handiarekin, portu hau berriro martxan jartzeko. Joan den ostiralean, uztailaren 17an, izan zen hamarkadetako administrazio kontseilu garrantzitsuena. Mugarri handia izan da gure proiektuan: funtsezko bi emakida-handitze onartu dira, eta azken fase bat falta da, ezagutzen dugun portua birkonfiguratzeko. Horrez gain, badugu inbertsio-plan bat balioztatuta eta gauzatzeke. Horrek guztiak portuaren bideragarritasuna bermatu behar du.

Baina ez, horrela ezin da lanik egin. Gobernurako eta kudeaketarako autonomia falta nabariak, konfiantzazko talde bat eratzeko laguntza faltak eta zuzendari berak bigarrenez dimititzeak konbentzitu naute, horrela jarraitzea merezi ez duela. Hori dela eta, Pasaiako Portuko Agintaritzako presidente naizen aldetik, nire ardura dut.

Bide batez, eskerrak eman nahi dizkiet portuko eta enpresa laguntzaileetako langile guztiei urte hauetan egindako lanagatik.

Portu honek etorkizuna du eta, orain, proiektua du. Borroka egin behar da haren alde, eta pena izango da gure etorkizunera berandu iristea.  

Eskerrik asko.                                                                                   

Pasaia, 2020/07/30

ikus eranskina, datuekin


Martxoaren hasieratik, Ondartxora doan pasealekuaren, Pasai San Pedroko Arraun taldearen eta Albaolaren arteko zatia, itxita dago, prebentzioz, azken egunetan izandako lur-jausien ondorioz. Neurri hau Portu Agintaritzak hartu behar izan zuen, egunero inguru horretatik igarotzen diren pertsona askorentzat arriskua dagoelako.

Pasealeku hori portuko jabari publikoa da, eta Portu Agintaritzari dagokio bertatik paseatzen ari den jendeari gerta dakiokeenaren erantzukizuna, baldin eta mendi-hegalean lur-jausi bat gertatzen bada.

ONDARTXOA PASEOADena den, Portu Agintaritzak ez du inolako eskumenik mendi-hegalaren gainean. Azken urteotan izan diren lur-jausiak oso kezkagarriak dira, oinezkoen segurtasuna bermatu behar baitugu.

Pasealekua behin-behinean ixtea, gustatzen ez zaigun arren, beste aukerarik ez dugu. Erabaki hori hartzearekin batera, Portuko Agintaritza Pasaiako Udalari zuzendu zaio, erakunde eskuduna den aldetik, mendi-hegalaren jabeei eska diezaien segurtasuna bermatzeko beharrezkotzat jotzen diren neurriak har ditzatela. Neurri horiek hasteko, mendi-hegalaren azterketa integrala eskatu behar dute, bermeak emateko.

Portuko Agintaritzak badaki Pasaiako Udalak bide horretan urratsak eman dituela, baina izapide horien aldeko emaitzak bakarrik ahalbidetuko du oinezkoei bidea berriz irekitzea, eta espero dugu hori lehenbailehen gertatzea.

Pasaiako Portuko Agintaritzaren borondatea argia da, baina arduratsuak izan behar dugu eta guztion segurtasuna zaindu behar dugu. Portu Agintaritza, beraz, Udalak eman dezakeen erantzunaren zain geratzen da, eta pasabide segurua ahalbidetuko duten ziurtasunak (txosten geoteknikoak eta/edo mendi-hegala egonkortzeko jarduketak, beharrezkoak badira) daudenean bakarrik irekiko du pasabidea.

Eskerrak eman nahi dizkiegu pasealeku honetako erabiltzaile guztiei behartuta gauden egoera honetan erakutsitako laguntza eta ulermenagatik. Espero dugu ahalik eta lasterren konpontzea eta, horrela, pasabide eder hau berriro irekitzea.


Pasaiako portua eta bere enpresak hauen helburua eraginkortasunez etasegurtasunez garatzen ari dira, Gipuzkoarako funtsezko jarduera gisa eta baita berekate logistikoan laguntza ematen dien sektore estrategikoetarako ere (siderurgia,automobilak, arrantza, papera, kimika eta nekazaritzako elikagaiak). Felix Garciandíapresidenteak azaldu duenez, "Ez da erraza izan; izan ere, oso tentsio handikomerkatuaren erronkari aurre egiteko, beharrezkoa izan da denbora errekorreanbarne-antolaketa ere egokitzea".

2020ko lehen hiruhilekoa ixtean, Pasaiako portuko trafikoa % 2,5 baino ez da jaitsi,eta datu hori Portutik eta bertan lan egiten duten enpresa guztietatik egiten ari denlan onaren adierazgarritzat hartu behar da, azken daten egoera zaila izan arren, baimerkataritzaren ikuspegitik, bai operatibitatearen ikuspegitik ere. Baina hemenerakusten ditu elkarlanak bere emaitzak, bakoitzak bere esparruan.

Portu baten jarduna ezin da aztertu noizbehinkako trafiko baten anekdotikotasunetik,ezta hilabeteko datutik ere. Batez ere, negozio-segmentuen bilakaera hartu behar dakontuan, nolabaiteko perspektibarekin.

Negozio-segmentuaren ikuspegitik aztertuz gero, siderurgiak, automobilak,papergintzak edo nekazaritzako elikagaien sektoreak jardun ona erakusten dutelehen hiruhileko metatuan. Ez da hori txatarra, egurra edo zerealak bezalako soltekogai solidoen kasua; izan ere, guztira, 20.000 tona gutxiago dira, ia 800.000 tonametatuta.

Esportatzen edo inportatzen denaren ikuspegitik aztertuz gero, martxo honetanesportatutako salgaien guztizkoak izan du beherakada handiena, batez ere produktusiderurgikoei eta automobilgintzari dagokienez, haien jarduera moteldu edogeldiarazi ahala.

Datozen hilabeteetarako, espero dugu joera horri eutsiko zaiola, eta gaur egungeldirik dauden edo jarduera murriztu duten jardueretarako inportazioak beheraegingo duela, bai eragiketengatik (COVID-19ren aurreko segurtasuna), bai eskariarazoengatik.

Datorren seihilekorako helburua galdutako bolumenaren zati esanguratsu batberreskuratzea da, bizi dugun egoera negatibo honen hobekuntza gertatzen denheinean.

Portuko negozioan, lehenik eta behin, planifikatu eta inbertitu egin behar da, gero,inbertsio-hazkunde zikloaren bidez, trafikoak eta inbertsio pribatua garatzeaahalbidetuko duten azpiegiturak eta konektibitatea sortzeko.

Portuak funtsezkoa izaten jarraituko du jarduera ekonomikorako, eta konpromisoargia du susperraldi ekonomikoarekin, zeinaren bidez borrokatu beharko baita behinosasun-alerta igarota, haren ahalmena handitzearen aldeko benetako apustuarekin,bai tona-bolumenaren ondorioetarako, bai zerbitzua eman behar zaien jarduerasektoreeidagokienez. Eskuragarri dauden datuen arabera (2018), Gipuzkoak egitenduen inportazio eta inportazio kopuruaren tona kopuruaren %33 itsasoz egiten da. Guzti horretatik, %47 Pasaiako portuaren bidez da. Adibide gisa, ArcelorMittal edoCAF bezalako enpresek oso modu zuzenean egiten dute lan Portuarekin.

2020. urtearen hasieran, Portuak dartsena eraldatzeko proiektua aurkeztu zuen,itsasontzien sarrera- eta irteera-ordutegia handitzeko, marea eta ikusgaitasunmurrizketak gutxitzeko eta luzera handiagoko ontziekin atrakatzeko, sakonerahanditzeko eta maniobratzeko gaitasuna hobetzeko erronkari erantzuteko. Horiguztia ezinbestekoa da Portuaren etorkizuna bermatzeko. Proiektu honek ia 24 milioieuroko aurrekontua du datozen sei urteetarako.

Urte anitzeko aurrekontu horri beste sei milioi euro gehitu behar zaizkio, Termikazaharreko eremuan zolatu gabe geratzen diren azken 10.000m2-ak egiteko, trenbideloturaberria egiteko -antzeko aurrekontuarekin-, La Herreran 7.000m2-ko biltegiakeraikitzeko edo lonja amaitzeko bidean dauden obrak egiteko. Aurrekontu osoak 50milioi euro inguruko inbertsioa ekarriko du, Portuarentzat berebiziko garrantzia dueninbertsioa, eta Gipuzkoako jarduera ekonomikoa azkarrago suspertzen lagunduko lukeena.

Datorren astean Portuak bere enpresa eta erabiltzaileei laguntzeko neurri multzozabala ere kaleratuko du. Enpresek jasan behar dituzten ordainketa-betebeharreneragin negatiboa arintzeko eta portu-eremuko betebehar jakin batzuk malgutzekoaukera emango dituzten neurriak.

Denok batera koronavirusaren mehatxuari aurre egingo diogu eta dena emanbeharko dugu hazkunde ekonomikoa eta enplegua berreskuratzeko. Portua eta bereenpresak hor egongo dira, inbertitzen, enplegua sortzen eta enpresen lehiakortasunababesten. Portuko Agintaritza azken urte honetan prestatu da Portuan anbiziohandiko eraldaketa proiektu horren buru izateko.

pasaia_port_primer_trimestre.png