Pasaia Port

Etorkizuneko itsas lerroak zurekin marraztuko ditugu

Vista aérea del puerto de Pasajes

Albisteak

Datorren ostiralean, 117 metroduneko belaontzia, gipuzkoar portura iritsiko da.

Aurten bigarren aldia da belaontzi exklusibo honek amarrea eskatzen duela Pasaian.    

Maiatzean, Sea Cloud Cruises (Noble Caledonia) konpainiako Sea Cloud II gurutzaontziak ireki zuen Pasaiako gurutzaontzien denboraldia. Orduko aurreikuspena, ontzi hau, Pasaian, birritan iristea zen.   Datorren ostiralean, abuztuak 23, 117 metroko luzeera duen belaontzia berriz iritsiko da gipuzkoar portura. Aurreikusita dagoena, Frantziatik datorren ontzia, pasaitar kaitara 13:30ak sartzea da.  

Oraindik goiz da gurutzaontziko bidaiari kopuruari edo bidaiarien jatorriari buruzko informazio gehiago edukitzeko.  Dakiguna, ontzi hau, iristen den egun berean aterako dela hurrengo helmugaruntz  eta, beraz, bidaiariek ordu batzuk baino ez dituztela edukiko gure inguruko leku xarmangarrienetako batzuk ezagutzeko.            

Modan dagoen lekua:  

Gipuzkoako Foru Aldundiko Turismo Bulegoak igorritako informazioaren arabera, gure lurraldea inoiz gutxi bizi izan duen turismo denboraldi paregabe batez gozatzen ari da. Klima, gastronomia, izaera desberdineko ekitaldiak, etab, nazioko eta nazioarteko turistak erakartzeko aitzaki nahikoak ei dira. 

Gurutzaontzietako bidaiariak ez dira salbuespen. Urtetik urtera goraka doa profil honetako bidaiari kopurua. Beraz, ulergarria da erabat, urtetik urtera amarre eskariek ere gora egitea. Pasaiaren kasuan, oraingoz 3 dira 2020rako egin diren amarre eskariak eta 5, 2021rako egindakoak.  

Sea Cloud Cruises:  

Nazioarte mailan ospetsua den ontzi-enpresa da, 1979az geroztik, munduko edozein lekuan barrena, nornahi ahozabal uzteko moduko gurutzaontziak eskaintzen dituena, tematika orokorretan zein espezifikoetan espezializatutakoak.  

Sea Cloud II gurutzaontziaren kasuan, propultsio duala duen belaontzi bakanetakoa da, non belak, motor bitartez edo eskuz igo daitezkeen. Inolako automatismorik gabe, plazer hutsa da belen altxaera eskuz egiten ikustea.     


7 egunetan 8 izan dira gipuzkoar kaietan atrakatu duten ibilgailuetarako salgai-ontziak. Uztaileko bigarren aste honetan, hirukoiztu egin da gipuzkoar portutik exportatu den ibilgailu kopurua.

Uztaileko bigarren astean zehar 8 car-carriers salgai-ontzi sartu dira Pasaiako portuan, ibilgailuetarako edo birakako-– edo ro-ro-etarako- salgaietarako espezializatuta dagoen terminalean.

Ontzi hauek guztiek, UECC – United European Car Carriers - armadorearen gidaritzapean guztiak, Europako eta Erresuma Batuko iparreko portuetara esportatzen dute normalean eta herrialde horietatik beretatik, ibilgailuak batik bat, inportatzen dituzte espainiar merkatura.  

Ohiko 2/3 eskaletako maiztasuna erabat hautsi egin dira uztailean, izan ere, 8 izan dira astebeten jasotako ontziak. Ontzi hauetako batzuk, bestalde, lehendabiziko     –edo gehienez bigarrena- aldia zen Pasaiako Portuan sartzen zirela.            

Hainbat urte dira Pasaiako Portua trafiko hau optimizatzeko lanean ari dela, ahalik eta edukiera eta malgutasun gehien emateko helburuarekin. Aurreko astean lortutako marka, UECC-Noatumek ustiatutako ibilgailuetarako terminalaren aldakortasunaren adierazgarri da, baita bere lan-sistemen eraginkortasunarena ere, besteak beste, ontzira zuzenean lotuta dagoen auto-siloa, Europa osoan bakarra baita Pasaiakoa.     

Eremu honetan burututako azkeneko lanak, azpiegituretakoak gehienak, auto-lantegietatik porturaino ibilgailuak garraiatzen dituzten trenak luzeagoak izateko erraien hobekuntza izan dute ardatz, alegia, kate intermodalaren eraginkoirtasuna eta iraunkortasuna hobetzeko helburua izan dute.  Ildo beretik, Pasaiako Portu Agintaritza, portu barruko irisgarritasuna eta maniobrabilitatea aztertzen dihardu, besteak beste, armadore honek eraikitzen ari den car-carriers ontzi berri eta modernoak ekarri ahal izateko.  

Bukatzeko, Pasaiako portua, espainiar auto- eta ibilgailu-fabrikatzaileek egiten duten “ANFAC” rankingean edo zerrendan, lehenengo postuan geratu da, beste bi porturekin berdinduta.    


Estatuko 28 Portu Agintaritzetik soilik 2k dute egiaztagiri hau.

Egiaztagiriak, gipuzkoar portuak lehiakortasunaren hobekuntzarekin eta barne-eraginkortasunarekin duen konpromezua erakusten du.

Segurtasun Nazio Eskema-k (SNE), komunikabide elektronikoen erabileran hartu beharreko segurtasun politika zehazten du. 75 neurriz osatuta, antolakuntza, egunerokotasuna eta babesaren esparruan barruan biltzen dira arauak, eta, informazioaren babes egoki bat arautzea dute helburu.    

Hau kontuan izanik, Portu Agintaritza guztiek zerbitzu eta komunikazio elektronikoak, jarraitasun batez, eskeini ahal izan beharko lituzkete, komunikabide telematikoen bitartezko informazio trukaketak behar luken segurtasuna bermatuz, aurrez-aurre informazioa elkartrukatuko bailitzan.   Era berean, Egiaztapen Nazio Erakundean – ENAC, gazteleraz-, egiaztapen eskema eskuragarri jarri du, Segurtasun Nazio Eskema betetzen den egiaztatu ahal izateko.    

Portuko eremuan, Estatuko 28 Agintaritzetatik soilik 2k lortu dute egiaztagiri hau, Tarragonako Portuko Agintaritza eta geurea; ostera, onarpen hau jasotzen aitzindari izan da pasaitarra.  

Sari hau, Pasaiako Portuaren eta bere lehendakaria den Félix Garciandíaren, Kudeaketa Aurreratuko Ereduak erabiltzeko eta barne-lehiakortasuna hobetzeko  konpromesuan aurrera pauso bat da.

Gogora dezagun, 2019ko otsailean, erakunde honek Euskalit-ekin –euskal enpresetan Kudeaketa Aurreratua sustatzen duen euskal erakundearekin- elkartzeko hitzarmena sinatu zuela eta, 2019ko maiatzean, Agintaritzak, barneko zein kanpoko lan-kolaborazioa  arintzeko helburuarekin,   elkarlanerako tresna teknologikoa ezarri zuela.


Estatuko 28 Portu Agintaritzetik soilik 2k dute egiaztagiri hau.

Egiaztagiriak, gipuzkoar portuak lehiakortasunaren hobekuntzarekin eta barne-eraginkortasunarekin duen konpromezua erakusten du.

Segurtasun Nazio Eskema-k (SNE), komunikabide elektronikoen erabileran hartu beharreko segurtasun politika zehazten du. 75 neurriz osatuta, antolakuntza, egunerokotasuna eta babesaren esparruan barruan biltzen dira arauak, eta, informazioaren babes egoki bat arautzea dute helburu.    

Hau kontuan izanik, Portu Agintaritza guztiek zerbitzu eta komunikazio elektronikoak, jarraitasun batez, eskeini ahal izan beharko lituzkete, komunikabide telematikoen bitartezko informazio trukaketak behar luken segurtasuna bermatuz, aurrez-aurre informazioa elkartrukatuko bailitzan.   Era berean, Egiaztapen Nazio Erakundean – ENAC, gazteleraz-, egiaztapen eskema eskuragarri jarri du, Segurtasun Nazio Eskema betetzen den egiaztatu ahal izateko.    

Portuko eremuan, Estatuko 28 Agintaritzetatik soilik 2k lortu dute egiaztagiri hau, Tarragonako Portuko Agintaritza eta geurea; ostera, onarpen hau jasotzen aitzindari izan da pasaitarra.  

Sari hau, Pasaiako Portuaren eta bere lehendakaria den Félix Garciandíaren, Kudeaketa Aurreratuko Ereduak erabiltzeko eta barne-lehiakortasuna hobetzeko  konpromesuan aurrera pauso bat da.

Gogora dezagun, 2019ko otsailean, erakunde honek Euskalit-ekin –euskal enpresetan Kudeaketa Aurreratua sustatzen duen euskal erakundearekin- elkartzeko hitzarmena sinatu zuela eta, 2019ko maiatzean, Agintaritzak, barneko zein kanpoko lan-kolaborazioa  arintzeko helburuarekin,   elkarlanerako tresna teknologikoa ezarri zuela.